Zde bude postupně doplněn výběr z ohlasů na letošní ročník festivalu Janáček Brno.

Výběr z ohlasů na předchozí ročníky festivalu Janáček Brno:

„S posledními akordy tohoto impozantního výkonu publikum jásá a divoce aplauduje Tomáši Netopilovi, který jako by Orchestru de la Suisse Romande přidal na barvách, které jsme u něj dosud neviděli.“ ResMusica.com (2022)

 

„Mimořádně intenzivní hodina, která zůstane v paměti na hodně dlouho, asi navždy… S takovým pocitem se neodchází z koncertu zdaleka pokaždé. Zážitek ze sobotního brněnského recitálu tenoristy Nickyho Spence, klavíristy Julia Drakea a mezzosopranistky Václavy Krejčí Houskové takovou sílu měl.“ KlasikaPlus.cz (2022)

 

,,Orchestr hrál naprosto čistě a s výrazným pochopením nálady díla s dokonalým citem pro drama i lyričnost Janáčkovy skladby. Netopilovo nastudování bylo pestré a s množstvím jemných nuancí, avšak umírněné v extrémech, a tak umožnilo opeře odkrýt své skutečné hudební vrcholy.“ Opus Musicum, Lukáš Pavlica (2022)

 

„Jednalo se o brilantně vymyšlenou inscenaci, skvěle nastudovanou a zahranou. Ústřední roli hraje sbor, který předvedl skvělý výkon, jenž vystihuje Janáčkovu genialitu při psaní sborové hudby. Byl střídavě povznášející a radostný, obdivný a podmanivý.“ Opera Wire, Alan Neilson (2022)

 

“Díky operám Její pastorkyňa, Káťa Kabanová a Věc Makropulos je hudba českého skladatele Leoše Janáčka stěžejní součástí operního repertoáru 20. století. Inscenace Osud pod dohledem režiséra Roberta Carsena, jednoho z nejdůsledněji pracujících režisérů, zpřístupňuje divákům setkání s Janáčkovým mistrovským hudebním stylem.” NY TIMES, Seth Colter Walls (2021)

 

“Instrumentální partitura a sborový zpěv jsou stejně pestré jako dramatické. Vokální i instrumentální síly se na nahrávce dobře snoubí pod zasvěceným vedením Marko Ivanoviće, šéfdirigenta opery Národního divadla Brno.” Opera Canada, Wayne Gooding, Osud (2021)

 

„Mattila roli nehraje, ale obývá ji. Její agónie byla hmatatelná a její zoufalství bylo jako plamen, který rostl, dokud ji nepřivedl k nemyslitelnému.“ Bachtrack, Frank Kuznik. (2020)

 

“Zvláštní zmínku si zaslouží sbor Národního divadla v Brně, a to jak na jevišti, tak hudebně, všichni jeho členové jednali a zpívali s absolutní oddaností této hudbě, která jim je tak blízká.” Mundoclasico.com, Robert Ferrer (2020)

 

„Také v chladnějším ročním období je možné zažít krásný festival… Bouřlivý aplaus pro všechny!“ Das Opernglas, J. Gahre (rubrika Zimní festivaly) (2018)

 

„Logistika takového festivalu je velmi náročná, ale Brno nabízí místa, kde se může konat. Balíček s divadly, uměleckými galeriemi, gotickými a barokními kostely, pozoruhodnou funkcionalistickou architekturou a Janáčkovou stezkou… čas strávený v této jedinečné lokalitě nikdy nemůže být planý.“ Theartsdesk.com, David Nice (2018)

 

„Opera Národního divadla Brno nás v poslední době překvapuje jednou výbornou inscenací za druhou. Pojďme si konečně bez falešné skromnosti přiznat, že to, co se aktuálně na prknech Janáčkova divadla odehrává, má světovou úroveň a Brno zažívá zlaté časy.“ Harmonie, Martin Flašar (2016)

 

“Centrum Brna vypadalo, jako by se točilo jen kolem hudby.” Der neue Merker, Sieglinde Pfabigan (2016)

 

“Mistrovsky zkoncentrovaný večer, který se postaral o rozruch již v dubnu 2015, když byl uveden ve spolupracující opeře v Göteborgu – v místě, které si David Radok vybral jako uměleckou vlast.” OPERN WELT, Albrecht Thiemann (2016)