
Claude Debussy: Trois chansons de Bilitis, L. 97
Dmitrij Šostakovič: Španělské písně, op. 100
Reynaldo Hahn: Venezia (výběr)
Luciano Berio: Quattro canzoni popolari
Benjamin Britten: Folk Song Arrangements, vol. 2 (výběr)
Manuel de Falla: Siete canciones populares españolas
Recitál prozkoumá fascinující vzájemné působení mezi pohledem zevnitř a zvenčí prostřednictvím písňové literatury a folklórních aranží, které překračují kulturní hranice.
Program představí jak díla, v nichž skladatelé interpretují cizí kultury – Trois chansons de Bilitis Clauda Debussyho (1862–1918), který odkazuje k lesbické poezii antického Řecka, Španělské písně, op. 100 Dmitrije Šostakoviče (1906–1975), cyklus Venezia s písněmi v benátském dialektu od francouzského skladatele venezuelského původu Reynalda Hahna (1874–1947) či úpravy francouzských lidových písní z dílny britského skladatele Benjamina Brittena (1913–1976) – tak i kusy, kde skladatelé transformují své vlastní kulturní dědictví, včetně modernistických italských Čtyř lidových písní Luciana Beria (1925–2003) a Sedmi lidových španělských písní impresionisty Manuela de Fally (1876–1946).
Pestrá mozaika hudebních pohledů a přístupů v podání mezzosopranistky Belly Adamové otevře otázky autenticity a kulturního vlastnictví a pokusí se odhalit bohatý dialog, který vzniká, když umělecká představivost překračuje hranice.
Text: Ondřej Pivoda
