1. 11. 2026, 15:00

Vila Tugendhat

Mezzosoprán: Bella Adamova

Klavír: Ahmad Hedar

VSTUPENKY

1. 11. 2026

15:00

Vila Tugendhat

Mezzosoprán: Bella Adamova

Klavír: Ahmad Hedar

VSTUPENKY
bella adamova

Claude Debussy: Trois chansons de Bilitis, L. 97

Dmitrij Šostakovič: Španělské písně, op. 100

Reynaldo Hahn: Venezia (výběr)

Luciano Berio: Quattro canzoni popolari

Benjamin Britten: Folk Song Arrangements, vol. 2 (výběr)

Manuel de Falla: Siete canciones populares españolas


Recitál prozkoumá fascinující vzájemné působení mezi pohledem zevnitř a zvenčí prostřednictvím písňové literatury a folklórních aranží, které překračují kulturní hranice.

Program představí jak díla, v nichž skladatelé interpretují cizí kultury – Trois chansons de Bilitis Clauda Debussyho (1862–1918), který odkazuje k lesbické poezii antického Řecka, Španělské písně, op. 100 Dmitrije Šostakoviče (1906–1975), cyklus Venezia s písněmi v benátském dialektu od francouzského skladatele venezuelského původu Reynalda Hahna (1874–1947) či úpravy francouzských lidových písní z dílny britského skladatele Benjamina Brittena (1913–1976) – tak i kusy, kde skladatelé transformují své vlastní kulturní dědictví, včetně modernistických italských Čtyř lidových písní Luciana Beria (1925–2003) a Sedmi lidových španělských písní impresionisty Manuela de Fally (1876–1946).

Pestrá mozaika hudebních pohledů a přístupů v podání mezzosopranistky Belly Adamové otevře otázky autenticity a kulturního vlastnictví a pokusí se odhalit bohatý dialog, který vzniká, když umělecká představivost překračuje hranice.

Text: Ondřej Pivoda